Een nieuw product op de markt
Elke dag verschijnen er honderden nieuwe producten op de markt. De ene succesvol de andere wat minder. Een ding wat alle goede nieuwe producten en productinnovatie gemeen hebben is een volledig en goed ingericht productontwikkelingsproces. Wanneer je het ontwikkeltraject van je nieuwe product goed inricht weet je namelijk zeker dat je product aansluit bij de doelgroep van het product. Dit komt onder andere doordat het product op zo een manier is ontwikkeld dat het perfect aansluit op de wensen van de doelgroep. Deze doelgroep is namelijk in elke stap van het proces meegenomen en op zo een manier weet je zeker dat het product in een bepaalde behoefte voorziet. Goede productontwikkeling kan het best gefaseerd worden uitgerold.
Concept ontwikkeling
Concept ontwikkeling is de eerste stap in het gehele proces. Concept design en ontwikkeling zorgt ervoor dat er een blauwdruk komt die aangeeft in aanzet hoe het product eruit moet gaan zien en op welke manieren deze in de behoefte van de gebruiker gaat voldoen. Daarom is het in deze stap van cruciaal belang dat je constant het product design koppelt aan de wensen van de gebruiker. Schakel zo vroeg mogelijk een testgroep in, zij weten als geen ander hoe goed product design eruit ziet.
productontwikkeling
Productontwikkeling doe je op basis van concept design. In deze fase is het van belang dat je zoveel mogelijk werkt in korte sprints. Elke keer dat je een aanpassing in het product maakt moet deze getest worden door de testgroep. Zorg dat je dit ook echt doet, want wanneer je een verkeerde stap maakt in het product design traject kan het zomaar voorkomen dat dit grote gevolgen heeft met betrekking tot het uiteindelijke product.
Succes
Wij wensen je ontzettend veel succes bij het ontwikkelen van je product. Het succes hangt van grote maten af van het productontwikkelingsproces en de kwaliteit van je doelgroep en testgroep. Luister goed naar ze en gebruik hun input als brandstof voor je nieuw te ontwikkelen product.